Єдина Країна! Единая Страна!

Чому ніхто не відповідає на моє резюме?

Регулярна розсилка не дає жодних результатів - чому? Що в резюме написано « не так», що не подобається рекрутеру, чому не запрошують на інтерв'ю ?.. Про це - стаття нашого експерта.
Погодьтеся, цілком логічне запитання, особливо якщо направили резюме в 15 різних компаній і на 25 різнотипових вакансій.

Відповідь проста: лінь + ваше резюме нікому не цікаво.

Лінь - бо це природно. У людини, яка займається пошуком персоналу, є купа завдань і, як наслідок, причин просто проігнорувати вашу «писанину».

Не ображайтеся, але це дійсно так. Більшість кандидатів – «спамери», які направляють безглузді резюме, не вчитуючись у вимоги, зазначені у вакансії. Відправляють, тільки б передзвонили, тільки б запросили, а там розберемося.

Навіть якщо Ви іншої про себе думки, скоріше всього ви відноситесь до цієї категорії, просто не підозрюєте про це, інакше б Вам вже відповіли, передзвонили, запросили на зустріч.

Розберемось?

Подивіться на своє резюме очима того, кому воно адресоване. Вас влаштовує те, що ви бачите?

Проведемо експеримент.

Знайдіть три вакансії, які вам цікаві. Виділіть у вашому резюме всі рядки, які повністю відповідають зазначеним вимогам.

Важливо! Не виділяйте рядки, які за змістом ніби схожі на вимоги вакансії! Все, що залишилося невиділеним, - зайва і не цікава рекрутеру інформація. Через наявність в резюме цих рядків ви все ще чекаєте дзвінка.

Це стосується і тих, хто діяв за принципом «стислість - сестра таланту»: вказав назву компанії, свою посаду і вклався в один рядок функціональних обов'язків.

Так само як ви шукаєте класну роботу, рекрутери шукають класних фахівців. При великій завантаженості рекрутер приділяє резюме десь 5-10 секунд, і якщо за ці секунди воно його не зачепило, не змусило уважно вникнути, зрозуміти - момент упущений, ваш лист в кошику.

Що робити ?

Резюме – це реклама, яка буде успішно потрапляти в ціль, якщо правильно почуті запити «цільової аудиторії».

Зробіть своє резюме читабельним, таким, яким його хоче побачити адресат. Структуруйте інформацію про виконувані обов’язки, додайте переконливих цифр з власного досвіду. Адаптуйте резюме під конкретні вакансії, але не копіюйте одне в інше. Краще створити декілька резюме, які будуть орієнтовані на цікаві для вас вакансії. Адже часто вакансії популярних напрямків роботи схожі, і значить, нескладно зробити свою біографію ідеальною.

Що потрібно зробити з резюме, якщо я хочу змінити рід діяльності?

Перше і найголовніше – потрібно якомога детальніше вивчити предмет того, чим доведеться займатися. Якщо у вас немає досвіду, тоді мають бути хороші теоретичні знання. Саме володіння докладною інформацією про специфіку роботи допоможе розвіяти можливі ілюзії і сформувати чітке розуміння суті професії. І створити позитивний імідж в очах роботодавця. Якщо є можливість, краще пройти курси підвищення кваліфікації або влаштуватися на стажування, щоб глибше вникнути в майбутню роботу.

У подібній ситуації я радив би трохи піти від класичного виду резюме, поставивши акцент на чіткому переліку того, чим хочете займатися, що з радістю готові виконувати, погодивши свої бажання з функціональними обов'язками, зазначеними у вакансії. Плюс вкажіть, що знаєте і що вмієте, орієнтуючись на потреби роботодавця.

Інформацію про попередній досвід роботи можна мінімізувати, але не прибирайте зовсім. Крім того, ви повинні розуміти, що починаєте з нуля. Тому не будьте амбітні із зарплатними очікуваннями щодо тих рідкісних компаній, які готові дати вам шанс. Сприймайте це як проходження практики, за яку ви не тільки не платите, але ще отримуєте стипендію (зарплату). Претендувати на більше, маючи досвід роботи, ви ще встигнете.

Для сміливих і з почуттям смаку

Якщо у вас немає необхідного досвіду, але вже є хороші знання, можете ризикнути і оформити резюме в нестандартному форматі. Тут може бути все: цікавий фон, колір і компонування тексту – все, на що буде здатна ваша фантазія. Резюме, що дивують своїм виглядом хочеться прочитати. Головне – не перестаратися з оригінальністю і зберегти відчуття смаку. А також цілісність змісту і легкість сприйняття інформації. Такий варіант авантюрний, і якщо є сумніви, краще не ризикуйте.

Останнє наставлення для новачків – не маючи досвіду роботи в новій сфері, не чекайте відкриття вакансій у компаніях, в яких хочете працювати – буде пізно. Пишіть гарний супровід і вперед. Навіть якщо результату не буде відразу – не здавайтеся! Працюйте над своїм майбутнім, налагоджувати контакти з тими, хто може бути вашим майбутнім роботодавцем, або з тими, хто вас зможе порекомендувати. Відвідуйте профільні конференції, зробіть собі візитки, станьте активним учасником професійних співтовариств і груп у соціальних мережах.

Головний секрет гарного резюме - воно продає вас роботодавцю як саме того фахівця, якого він шукає. Для створення такого резюме потрібно поміркувати і постаратися, але справа того варта. І тоді ваше резюме точно не буде без відповіді.

За матеріалами:

Автор: Дмитро Поляков